مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

پوشش‌های ممنوع برای زنان

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ


i

حجاب ممنوع

پوشش های ممنوع برای زنان
ما معتقدیم که دین ما کاملترین دین الهی است و برای همه زوایای زندگی دستورات و سفارشاتی دارد. که انسان با رعایت آنها به سعادت خواهد رسید.

یکی از اموری که دین ما به آن امر کرده است، و برای سلامت روح جامعه بسیار تاثیر زیادی دارد درمورد پوشش زنان امت است. اسلام برخی از پوشش‌ها را در مورد زنان منع کرده و در روایات به استفاده کنندگان این نوع پوشش را مورد لعن و نفرین قرار داده است.

در دین ما پوشش لباس نازک و بدن‌نما و لباس‌هایی که مختص به مردان است را حرام شمرده و همچنین لباس‌شهرت را که باعث انگشت‌نما شدن و جلوه‌گری زن می‌شود و همچنین لباس‌هایی با دوخت فرهنگ غرب که تبلیغ فرهنگ دشمنان می‌باشد برای زن ممنوع است، که برای نمونه به روایاتی اشاره می‌کنیم.

آقا امام حسین(ع) فرمودند: «مَنْ لَبِسَ ثَوْباً یُشْهِرُهُ کَساهُ اللهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ ثَوْباً مِنَ النّار»ِ. هرکس لباس شهرت (و انگشت نما از هر جهت) بپوشد، خداوند او را در روز قیامت لباسی از آتش می‌پوشاند.[۱]

در روایتی رسول خدا می‌فرماید: «زنانی که پوشش دارند امّا برهنه‌اند ، کج‌راهه می‌روند، دیگران را نیز به کج‌روی تشویق می‌کنند. گیسوانشان همچون کوهان شترخراسانی برآمده و مشخص است. این زنان به بهشت وارد نخواهند شد و بوی آن را استشمام نخواهند کرد.»[۲]

و یا در روایتی مولی امیرالمومنین می‌فرماید: « تظهر فی آخر الزمان و هو شرّ الأزمنه نسوه کاسیات عاریات متبرجات، من الدین خارجات، و فی الفتن داخلات، و للشهوات مائلات، و الی اللذّات مسرعات، مستحلات للمحرمات و فی جهنّم خالدات»، « در آخرالزمان زنانی هستند که در حالی که پوشیده‌اند، برهنه هستند. (لباس نازک و بدن نما به تن دارند) با خودآرایی از خانه بیرون می‌آیند، آنها از دین بیرون رفته‌اند و در فتنه‌ها داخل شده اند، به شهوات تمایل دارند و به سوی لذات نفسانی می‌شتابند، حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند. اینان در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار خواهند شد».[۳]

در این روایات نکاتی وجود دارد که قابل تأمل است:

۱. برخی زنان در عین داشتن پوشش، برهنه‌اند؛ بدین جهت که یا پوشش آنان کامل نیست، یا نازک است و یا آنقدر چسبان، کوتاه و جلف است که برجستگی‌های بدنشان کاملاً پیدا است.

۲. اینان علاوه بر پوشش نامناسب، منشأ بروز حرکات نامناسب هم هستند. اشاره به این خصوصیت دارد که آنان با کرشمه راه می‌روند و دل مردان را می‌ربایند یا روسری و مقنعۀ خود را کج و تا نیمه بر سر می‌نهند یا با آرایش و زیور بیرون می‌آیند و خود را به نمایش می‌گذارند.

۳. آنان علاوه بر منحرف بودن خود از خط عفاف، سعی در انحراف و همسو کردن دیگران با خود دارند. تعبیر «همیلات» اشاره به این است که آنان به دیگران نیز می‌آموزند که همچون آنان رفتار کرده، از ایشان الگو بگیرند.

۴. اینان موهای خود را به گونه‌ای آراسته و در پشت سر جمع می‌کنند که همچون کوهان شتر برجستگی آن از زیر مقنعه و روسری نمایان است.

۵. آنها اهل لذّت‌جویی هستند و در این کامیابی حرام از همدیگر سرعت می‌گیرند و و خود را در حرام‌ها انداخته که این مطلب از تعبیر «مسرعات» فهمیده می‌شود.

۶. از دیگر مشخصات زنانی که اینگونه لباس‌ها را به تن می‌کنند اینست که: حرام‌های خدا را حلال می‌شمارند و اصلاً حرف دین برای آنها ارزشی ندارد. که تعبیر «مستحلات» به این موضوع اشاره دارد.
_________________________
[۱]. الکافی، ج ۶، ص ۴۴۵، ح ۴
[۲]. میزان الحکمه/ج۱/ص۵۳۰
[۳]. من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۱۲۵


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
ma ya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هاست