مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

به داد جوانان برسیم

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ

شریعت اسلام برای روابط دو جنس مخالف یک محدویت و ظوابط خاصی را اعلام کرده است که رعایت آن به نفع هر دو جنس می شود، گاهی یک جوان فکر می کند اگر قبل از ازدواج با طرف مقابل به صورت پنهانی رابطه ای داشته باشد حتما شناختش بیشتر می شود، چنین رفتار و تفکری اشتباه بوده و خطا می باشد، به کرار دیده شده که رفتارهای پنهانی و به دور از عقد شرعی چه قدر مشکل آفرین شده است، در برخی از شرایط خانواده ها مخالفت می کنند، و گاهی وصلت اصلا صحیح نیست، چون تناسبی نیست و فقط یک رابطه احساسی شکل گرفته است و چنین ازدواجی مبارک نخواهد شد.
روایتی از امام علی علیه السلام نقل شده که می فرماید: تفکر کردن، عبادت است. نا امیدی (از مردم)، آزادگی است. خودنمایی (ریا) شرک به خدا است. خودپسندی، تباهی است. طمع، زیان آور است. پیروزی با دور اندیشی است. خواهشهای نفسانی آفت اند. پاکدامنی، پارسایی است.[1]
یکی از عوامل ایجاد روابط غیر شرعی با جنس مخالف، تبعیت و تسلیم شدن در مقابل خواهش های نفسانی و  داشتن روحیه خود پسندی است که باعث بدبختی و تباهی انسان می شود. در این راستا نامه ای از انجمن بدست ما رسیده که در اینجا بیان می کنیم:
سلام/ چرا برای ازدواج باید قبل از اطلاع دادن به خانواده ها دختر و پسربا هم رابطه داشته باشند؟ چرا باید با هم صحبت کنند؟ چرا باید باهم بیرون بروند؟ همه کارها را بدون اطلاع خانواده انجام می دهند بعد که خراب میکنند می گویند: فلانی قبلا رابطه داشته به نظرم ایراد اصلی که زندگیها با شکست رو برو می شود، خود سر بودن برخی از جوانان است، لطفا در مورد این روابط های غیر شرعی و به دور از خانواده یک توضیحاتی بدهید.
پاسخ:
بزرگوار سخن متینی را بیان کرده اید، و برای اینکه بهتر توضیح بدهیم، با این روایت شروع می کنیم:
امیرالمؤمنین علیه السلام:« إِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ وَضَعَ الثَّوَابَ عَلَى طَاعَتِهِ، وَالْعِقَابَ عَلَى مَعْصِیَتِهِ؛ خدای سبحان پاداش را در طاعت نهاده است و کیفر را برابر معصیت»[2]
در زندگی راه انحراف و راه مستقیم مشخص است و اگر کسی اراده کند می تواند خوب و بد را بفهمد، گاها نوع سبک تربیتی غلط خانواده ها و یا زیاده خواهی های جوانان برای انتخاب همسر دلخواه و یا عدم آگاهی، مسیرهای اشتباه و خطا و گناه آلود انتخاب می شود، و همین امر موجب آسیب های جدی برای آنها می شود، که قطعا عاقبت راه حرام و گناه کیفر است و نتیجه ای ندارد، بدانید که ایمان و باور واقعی زمانی شکل می گیرد که شخص راه معصیت را برای زندگی خود اختیار نکند.
گاها جوانان به خاطر عدم اعتماد به خانواده و یا نپذیرفتن سلیقه و طرز تفکر آنها و یا به خاطر تبعیت از هوی و هوس، اثر پذیری از تبلیغات غلط و منحرف کننده شبکه های ماهواره ای و رسانه های غربی دچار چنین خطاهایی می شوند. باید یقین کنیم که راه اصولی و منطقی برای انتخاب همسر زمانی شکل می گیرد که از مسیر حرام و گناه به دور باشد، و الا خیری در این روابط نخواهد بود و تجربه هم بیانگر این نکته می باشد.
پی نوشت:
[1]. تمیمی آمِدی، عبدالواحد، غررالحکم، صفحه 17
[2]. دشتی، محمد، نهج البلاغه، حکمت 365

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
ma ya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هاست