مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

هم جنس گرایی در سینما

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ق.ظ





 

یکی از گرایش های انحرافی که به صورت گسترده دست مایه ی آثار سینمایی و تلویزیونی قرار می گیرد، « هم جنس گرایی » (1) است. امروزه همجنس گرایی در عرصه های مختلفی همچون فیلم های سینمایی، مباحث سیاسی، حقوق اجتماعی و... به عنوان یک سوژه مطرح است. افزون بر این، هم اکنون هم جنس گرایان زیادی در عرصه های مختلفی همچون سیاست، موسیقی، بازیگری و... فعالیت می کنند؛ (2) از جمله می توان افرادی همچون « الن دی جنرس » (3) مجری مشهور شبکه ی « ان بی سی » امریکا را نام برد که در سال 1997 م این موضوع را اعلام کرد. (4) هم چنین « ریکی مارتین » (5) خواننده ی اهل پورتوریکو و برنده ی جایزه ی « گرمی » و جایزه ی « گرمی لاتین » در سایت خود نوشت:
« من افتخار می کنم که بگویم، یک هم جنس گرای خوشبخت هستم ». (6)
در عرصه ی سیاست نیز می توان به « یوهانا سیگورداردوتیر » (7) نخست وزیر هم جنس گرای ایسلند اشاره کرد. (8) هم چنین « گیدو وستروله » (9) وزیر امور خارجه آلمان نیز یک هم جنس گرا است. (10)
امروزه افراد مشهوری که در اذهان عمومی مورد حمایت و دارای محبوبیت در میان هم جنس گرایان می باشند به عنوان « نماد هم جنس گرایی » (11) از حقوق آنان دفاع می کنند و یا خود یکی از آنان هستند؛ از جمله ی این افراد می توان خواننده هایی همچون « لیدی گاگا »، (12) « مدونا »، (13) « کایلی مینوگ » (14) و « بریتنی اسپیرز » (15) را نام برد.

 

کوهستان بروکبک

فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز همواره بازیچه ای برای ترویج و تبلیغ این گرایش انحرافی بوده است. از مشهورترین این فیلم ها می توان آثاری همچون « کوهستان بروکبک » (16) برنده ی سه جایزه ی اسکار، برنده ی 84 جایزه و نامزد 66 جایزه ی دیگر، « میلک » (17) برنده ی دو جایزه ی اسکار، برنده ی 41 جایزه و نامزد و 63 جایزه ی دیگر، « بچه ها سر به راه اند » (18) نامزد چهار جایزه ی اسکار، برنده ی 14 جایزه و نامزد 63 جایزه ی دیگر و « بوسه ی زن عنکبوتی » (19) برنده ی جایزه ی اسکار، برنده ی 12 جایزه و نامزد 9 جایزه ی دیگر را نام برد. نکته ی قابل توجه درباره سه فیلم اول، این است که هر سه به تهیه کنندگی شرکت «‌ فوکوس فیوچرز » (20) تولید شده و هر چهار فیلم محصول مستقل یا مشترک کشور امریکا است.

افزون بر نمونه های یاد شده، آثار فراوانی در این موضوع دیده می شود و در فهرست های ساخته شده به دست کاربران پایگاه های اینترنتی سینمایی، همچون « بانک اینترنتی اطلاعات فیلم ها » (21) می توان بیش از پانصد عنوان از آثار سینمایی و تلویزیونی مرتبط با این موضوع را مشاهده کرد که هم جنس گرایی، اساس داستان غالب آن ها را تشکیل می دهد. در میان این آثار، نمونه هایی با بازی بازیگران مشهور سینما نیز دیده می شود که حضور آن ها در فیلم باعث اکران، پخش ویدئویی و دانلود در بیش تر کشورها می شود؛ برای نمونه می توان فیلم « دوستت دارم فیلیپ موریس » (22) با بازی « جیم کری » (23) و « ایوان مک گرگور » (24) و فیلم « بعد از ظهر سگی » با بازی « آل پاچینو » (25) را نام برد که شخصیت های اصلی این فیلم ها هم جنس گرا هستند. متأسفانه با مراجعه به پایگاه های اینترنتی فارسی مرتبط با دانلود فیلم های سینمایی و تلویزیونی می توان حجم بالای استقبال مخاطبان را از این فیلم ها مشاهده کرد؛ برای نمونه پُست های مربوط به فیلم های « گل یخ زده »، (26) « دوست داشتن انابل » و « اتاق در رُم » (27) در سال های اخیر از پر بیننده ترین مطالب این پایگاه ها بوده است.

 

اتاق در رم

درباره علل روی آوردن به هم جنس گرایی تاکنون توضیحی که مورد قبول همه ی پزشکان و روان شناسان باشد وجود ندارد و برخی متخصصان به علل روانی - اجتماعی و برخی دیگر به عوامل زیستی (کارکرد نامتعادل غدد و هورمون های جنسی) اشاره داشته اند. علل این گرایش انحرافی از دیدگاه روانی - اجتماعی آشفته بودن روابط میان والدین و فرزندان، یادگیری های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم است.
تحقیقات نشان داده است که در هم جنس بازی، چون طرفین متناوباً نقش غیر هم جنس خود را بازی می کنند، دچار عادات و شخصیت جنس مخالف می شوند و این یعنی درگیر شدن با هویتی دوگانه و عدم شکل گیری هویت واحد که سرچشمه ی بسیاری از رفتارهای بیمارگونه و اختلالات روانی است. افراد هم جنس گرا خود را مرد یا زن کامل نمی دانند؛ از این رو احساسات طبیعی آن ها دچار نقص و تضاد می شود و به تدریج به انزوا و بیگانگی از اجتماع و سپس بیگانگی از خویشتن رو می آورند. آنان گرفتار تضاد پیچیده ی روانی می شوند و اگر به اصلاح خویش نپردازند به بیماری های جسمی و روانی مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر انحرافات اخلاقی گرفتار می شوند. (28)
اصولاً طبیعت زن و مرد آن چنان آفریده شده است که برای پدر یا مادر بودن، ارزش قائل است و آرامش و اشباع غرایز خود را در علاقه به جنس مخالف (از طریق ازدواج سالم) می جوید و هرگونه رفتار جنسی غیر این صورت، انحراف از طبع سالم انسانی است که اگر به آن ادامه داده شود روز به روز تشدید می شود و نتیجه اش بی میلی به « جنس مخالف » و اشباع ناسالم از طریق « جنس موافق » است. این امر باعث گرایش افراد به جنس موافق و در نتیجه باعث تعطیلی توالد و تناسل خواهد شد. بدیهی است این امر با هدف آفرینش، منافات خواهد داشت.
انسان هنگامی از آلودگی ها و انحراف های مختلف نجات می یابد که در پرتوی قانون کامل و اجرای آن قانون، زندگی کند؛ قانونی که به تمام ویژگی های ساختار انسان، توجه کرده و آن چه را که باعث تکامل بشر، رستگاری و نجات او است، تأمین کند. چنین قانونی جز قانون الهی نخواهد بود؛ چرا که فقط او به عنوان خالق انسان به تمام خصوصیات روحی و جسمی وی آگاه است و می تواند برترین قانون را برای رستگاری انسان وضع کند.

 

پی‌نوشت‌ها:

1. Homosexuality
2. Interviews with Famous Gays, 16 Feb 2010, About.com.
3. Ellen DeGeneres
4. Ellen DeGeneres: Lesbian Icon, 16 Feb 2010, About.com.
5. Ricky Martin
6. En los últimos meses me di a la tarea de escribir mis memorias, offical Web site.
7. Jóhanna Sigurðardóttir
8. Moody, Jonas, Iceland Picks the World"s First Openly Gay PM, 30 Jan 2009, Time.com.
9. Guido Westerwelle
10. Out is In Among German Politicians, Deutsche Welle, 27 May 2010, dw-world. de.
11. Gay Icon
12. Lady Gaga
13. Madonna
14. Kylie Minogue
15. Britney Spears
16. Brokeback Mountain
17. Milk
18. The Kids Are All Right
19. Kiss of the Spider Woman
20. Focus Features
21. Internet Movie Database
22. I Love You Phillip Morris
23. Jim Carrey
24. Ewan McGregor
25. Al Pacino
26. A Frozen Flower
27. Room in Rome
28. مکارم شیرازی، ناصر و دیگران، تفسیر نمونه، ج 14، ص 257.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵
ma ya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هاست