مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۸شهریور

فیلم سینمایی "گلاب" مانند «آرگو» داستان یک شکست دیگر برای سیاست خارجی آمریکا در ایران را روایت می‌کند. این فیلم تلاش می‌کند یک جنبه موفقیت‌آمیز به اتفاقات سال 88 بدهد؛ آن هم از طریق ارائه تصویری وحشتناک از زندان‌های ایران.

گروه جنگ نرم مشرق- پس از وقایع 11 سپتامبر، ایران به یکی از اصلی‌ترین موضوعات در فیلم‌های هالیوودی تبدیل شد. در فیلم‌هایی که طی این مدت درباره ایران ساخته شد، اثری از واقعیت دیده نمی‌شود، بلکه صرفاً مواضع دولت آمریکا نسبت به تهران منعکس می‌گردد. مشخصه همه این فیلم‌ها نیز خصومت علیه ایران است، چه ایران باستان و چه جمهوری اسلامی ایران. همچنین همه آن‌ها یک الگو و خط فکری مشترک و ضدایرانی را دنبال می‌کنند، صرف نظر از این که چه دولتی در آمریکا یا ایران روی کار است.

بوی گند «گلاب»
پس از 11 سپتامبر، موجی از فیلم‌های ضدایرانی در هالیوود ایجاد شد

فیلم "گلاب" آخرین نمونه از چنین فیلم‌هایی است، فیلمی که ریشه در اعماق رویکرد خصمانه دولت آمریکا در قبال ایران دارد. در این گزارش می‌خواهیم با نگاهی به فیلم "گلاب" به برخی سؤالات پاسخ بدهیم: دلیل اصلی ناآرامی‌های سال 2009 در ایران چه بود؟ پوشش‌های خبری غربی از تظاهرات‌های ایران تا چه حد بر اساس حقیقت بود؟ آیا رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان تنها سعی در نشان دادن واقعیت‌های تظاهرات داشتند، یا تلاش کردند این فرصت را برای تیره‌تر کردن تصویر ایران در اذهان مردم مغتنم بشمارند.

۱۵شهریور


   

بازی نبرد هور

بازی نبرد هور، یک بازی دو بعدی (و سه مرحله ای) است که در محیط هور، نیزار و آبراهه طراحی شده و کاربر در هر مرحله دو ماموریت شناسایی (به عنوان یک رزمنده غواص) و  تخریب مواضع شناسایی شده (به عنوان رزمنده سوار بر قایق ) را بر عهده دارد. در مجموع می توان ۶ مرحله مجزا از هم را برای این بازی در نظر گرفت.


مجاهدت آنها ــ که به‌عنوان غوّاصان دریادل، در قضایای کربلاى چهار و پنج معروف شدند ــ هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت. آنها همچنان که خداى متعال فرموده است، زنده‌اند. ما باید تلاش کنیم آن ارزش‌هایی را که آنها به‌خاطر آن در این میدان‌ها وارد شدند، زنده بداریم.
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی

۱۴شهریور

«لب‌های سربی» به مصرف بی‌رویه لوازم آرایشی در کشور توسط بانوان انتقاد دارد؛ زیرا مواد خطرناکی مانند سرب و فلزات سنگین در این لوازم، از حساسیت‌های پوستی تا احتمال شیوع سرطان و بیماری‌های پوستی را بیشتر می‌کند.

- گرایش انسان به زیبایی فطری است اما این احساس در میان زنان بیشتر از مردان وجود دارد؛ از هزاران سال پیش تاکنون بشر برای نیل به این مقصود، راهکار آرایش سر و صورت را انتخاب کرده که البته در هر قوم، قبیله و جامعه‌ای، افراط و تفریط‌هایی در این زمینه دیده می‌شود.

در زمان کنونی آرایش دست و صورت برای بعضی افراد به صورت خواسته یا ناخواسته، با غلظت زیادی همراه شده که این امر مشکلاتی نه فقط در حوزه اجتماعی، بلکه ضررهای جسمی فراوانی نیز برای این افراد ایجاد کرده است.

پیش از این با گزارشی با عنوان توجه رسانه صهیونیست به رواج آرایش در زنان ایرانی تا حدودی به وضعیت مصرف جنون‌آمیز لوازم آرایش در ایران صحبت کردیم و اکنون به شکلی عمیق‌تر می‌پردازیم به فشنگ‌های سربی‌ای که آماده خلق سرطان در بدن ایرانیان هستند:

موادی که در لوازم آرایشی و بهداشتی به ویژه از نوع نامرغوب و غیراستاندارد آن به کار می‌رود، می‌توانند خطرات جبران ناپذیری برای سلامت افراد استفاده کننده از این لوازم را داشته باشند؛ اما بسیاری از افراد به خصوص بانوان محترم کشور، بی‌تفاوت به این مسئله همچنان خرید لوازم آرایشی را در اولویت قرار می‌‎دهند و آن را از نان شب واجب‌تر می‌دانند.

وقتی «لب‌های سربی» زیباترند! + عکس و فیلم /// در حال ویرایش

«لب‌های سربی» مستندی با موضوع آسیب‌شناسی شیوع مصرف بیش از حد لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور است که در آن پزشکان پوست، نسبت به وجود مواد سربی و فلزات سنگین در این لوازم هشدار می‌دهند

مصرف بالای لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران نگرانی‌هایی را برای عموم به ویژه پزشکان، مسئولان سلامت و بهداشت جامعه در پی داشته که همین موضوع، «سعید شمس» را بر آن داشت که مستند «لب‌های سربی» را با موضوع آسیب‌شناسی شیوع مصرف بیش از حد لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور با استفاده از تصاویر آرشیوی و مصاحبه با پزشکان پوست و مو بسازد. در ابتدای این فیلم، یکی از پزشکان متخصص در بیمارستان به راوی این مستند می‌گوید که اگر مواد آرایشی طولانی مدت بر روی پوست قرار بگیرد، جذب پوست می‌شود که می‌تواند مشکلات زیادی از جمله سرطان ایجاد کند.

حساسیت‌های پوستی، عارضه طبیعی لوازم آرایش

دکتر مهدی قیصری (متخصص پوست، مو و زیبایی) استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به مخاطبان مستند در مورد ترکیبات مورد استفاده در مواد آرایشی و بهداشتی می‌گوید: متاسفانه مطالعه جامعی در هیچ جای دنیا در این باره صورت نگرفته است؛ همچنین برای اینکه یک محصول خاص آرایشی یا بهداشتی وارد بازار شود، نیازی به تائیدیه هیچ نهادی در دنیا بابت آزمایش ترکیبات آن ندارد. متاسفانه این موضوع موجب شده که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این نوع محصولات در خلاء نبود نهاد مربوطه، در واقع خودشان مجوز استفاده از محصولات خود را صادر کنند!

وقتی «لب‌های سربی» زیباترند! + عکس و فیلم /// در حال ویرایش

دکتر قیصری می‌گوید متاسفانه برای اینکه یک محصول خاص آرایشی یا بهداشتی وارد بازار شود، نیازی به تائیدیه هیچ نهادی در دنیا بابت آزمایش ترکیبات آن ندارد

دکتر قیصری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از حساسیت‌های پوستی، از بیماری‌هایی که مستقیم با لوازم آرایش در ارتباط باشند، چیز خاصی گزارش شده است؟ می‌گوید: این مسئله دقیقا نکته مبهم این محصولات است. حساسیت‌های پوستی، عوارض شناخته شده این محصولات هستند، اما آنچه که در ورای پوست صورت می‌گیرد، هنوز در حال بررسی است و نمی‌توان با دقت کاملی گفت که عارضه ثابتی در مورد این مواد وجود دارد. البته اهمیت نظارت و بررسی بر لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا به تازگی مهم شده است و بدین منظور نهاد‌هایی در بعضی دانشگاه‌های دنیا تشکیل شده‌اند.

هزینه لوازم آرایش برای مارک‌های معمولی، 200 هزارتومان در ماه!

برای کسب اطلاعات بیشتر، یک فروشنده لوازم آرایش در صحبت با راوی مستند می‌گوید که متوسط هزینه‌ای که خانم‌ها برای لوازم آرایش در ماه برای یک مارک معمولی می‌پردازند، حداقل بین 200 تا 250 هزارتومان، و پرفروش‌ترین لوازم آرایش نیز کرم پودر و ریمل است. البته در فیلم برای مخاطبان مشخص می‌شود، افرادی نیز وجود دارند که هفته‌ای 300 هزارتومان صرف خرید لوازم آرایش می‌کنند!

دکتر زهره تهرانچی‌نیا (متخصص پوست و مو) و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، پزشک دیگری است که از حساسیت به عنوان عوارض شایع استفاده از لوازم آرایش می‌گوید، اما در مورد عوارض کمتر شایع، از بیماری‌ها و سرطان‌های پوستی نام می‌برد. او در ادامه نکته‌ای از ویزیت بیماران خود مطرح می‌کند: لوازم آرایش آنقدر می‌توانند حساسیت‌های شایع ایجاد کنند که زمانی که خانمی برای حساسیت پوست صورت به ما مراجعه می‌کند، ابتدا از او درباره استفاده از لوازم آرایش سوال می‌کنیم.



دانلود

راوی مستند برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به بیمارستان بقیه الله می‌رود تا با مدیر گروه پوست این بیمارستان، دکتر سید مسعود داودی (متخصص پوست و مو) ملاقات کند؛ دکتر دادوی از وجود 2 دسته مواد در لوازم آرایشی می‌گوید: نخست موادی که از طبیعت استخراج شده‌اند، و دوم از مواد صنعتی و کارخانه‌ای نام ‌می‌برد که متاسفانه رواج تولید لوازم آرایشی با این مواد (صنعتی و کارخانه‌ای) روز به روز در حال زیاد شدن و به تبع آن حساسیت‌ها، آلرژی‌ها و واکنش‌های غیرمعمول به این مواد نیز گسترش پیدا کرده است. او در ادامه به تحریک پوست از طریق لوازم آرایش اشاره کرد که بعضی از این تحریک‌ها به شکل سوزش و قرمزی پوست، خود را نشان می‌دهد؛ و بعضی دیگر نیز به شکل خارش پدیدار می‌شوند.



دانلود

در «لب‌های سربی» سه دختر جوان که از لوازم آرایش استفاده می‌کنند، حرف‌های فروشنده لوازم آرایش را در مورد خرید متوسط 200 هزارتومان در ماه را تایید می‌کنند و می‌گویند که در طول روز در حدود 10 تا 12 ساعت این آرایش بر روی صورت‌هایشان قرار دارد. دو نفر از این دختران در پاسخ به این سوال که «چه احساسی در زمان‌هایی که بدون آرایش به خیابان می‌آیید، از شرایط خود دارید؟» گفتند در روزهایی که بدون آرایش بیرون از خانه رفتند، احساس اینکه چیزی در وجودشان کم است را ندارند؛ اما دختر دیگر در این گفت و گو از احساس ضعف خود در زمان حضور بدون آرایش در انظار عمومی صحبت کرد.



دانلود

چربی‌های جنین، برای رفع چروک‌های دور چشم!

کرم‌هایی که خانم‌ها برای چروک‌های دور چشم استفاده می‌کنند، معمولا از ترکیبات «چربی‌های جنین» درست شده است؛ این جمله را دکتر محسن ایمانی روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس می‌گوید و منبع گفته خود را کتاب «جنگ علیه خانواده» نوشته ویلیام گاردنر معرفی می‌کند. او برای تکمیل صحبت‌های خود به بعضی کشورها اشاره می‌کند که به دلایل مختلف مانند باروری‌های قبل از ازدواج یا باروری‌های ناخواسته‌، میزان سقط جنین در آنها زیاد است. به عنوان مثال در کشور چین که در مدت طولانی قانون منع بیشتر از یک بچه وجود داشت، خانواده‌ها مجبور بودند جنین بعدی را سقط کنند که این امر موجب شده بود که یکی از اقلام صادراتی این کشور «چربی‌های جنین» باشد.

وقتی «لب‌های سربی» زیباترند! + عکس و فیلم /// در حال ویرایش

 ویلیام گاردنر در کتاب «جنگ علیه خانواده» پرده از استفاده «چربی‌های جنین» در ترکیبات کرم‌های رفع چروک چشم برمی‌دارد

تولید لوازم آرایش با مواد اولیه تاریخ انقضاء گذشته

رئیس آزمایشگاه‌های انجمن آرایشی و بهداشتی ایران، دکتر سیدمحمدباقر تنکابنی در این مستند به بعضی شرکت‌های تولیدکننده مواد لوازم آرایشی و بهداشتی در کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا و... اشاره می‌کند که اجناس خود را 2 یا 3 ماه مانده به خراب شدن، حراج می‌کنند و دولت‌های این شرکت‌های آلمانی، اسپانیایی و.... نیز نمی‌توانند جلوی فروش آنها را بگیرند و فقط مالیات‌ها را از این شرکت‌ها دریافت می‌کنند. حالا بعضی دیگر از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در کشورهای همسایه که افرادی سودجو و بی‌انصاف هستند، این مواد اولیه در حال انقضاء را خریداری کرده تا این مواد را به لوازمی مانند رژلب، شامپو و... تبدیل ‌کنند؛ اما در زمان ساخت این لوازم آرایشی و بهداشتی، دیگر مدت زمان انقضای آن مواد اولیه گذشته اما این تولیدکنندگان، تاریخ انقضای آن را از زمان تولید محصول جدید (مثلا یک سال دیگر) حساب می‌کنند و نه تاریخ انقضای واقعی که در اصل تمام شده است.



دانلود

البته محصولاتی که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند، در آزمایشگاه‌های ایران رد می‌شود، اما اجناس قاچاق هیچ‌وقت وارد این آزمایشگاه‌ها نمی‌شوند.

در کنار صحبت‌های دکتر تنکابنی، وقتی متوجه می‌شویم به غیر از کارگاه‌های زیرزمینی تولید لوازم آرایشی در داخل، طبق اطلاعات سایت اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران، آمار حجم واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ریال از سال 1380 تا سال 1391 رشد 18717 برابری داشته و همچنین میزان زیاد قاچاق این لوازم به داخل کشور، پی به علت نگرانی پزشکان و مسئولان سلامت و بهداشت جامعه می‌بریم.

وقتی «لب‌های سربی» زیباترند! + عکس و فیلم /// در حال ویرایش

حجم واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ریال از سال 1380 تا سال 1391 رشد 18717 برابری داشته و همچنین میزان زیاد قاچاق این لوازم به داخل کشور، نگرانی پزشکان و مسئولان سلامت و بهداشت ایران را برانگیخته است

توجه به برچسب سلامت کالا بر روی لوازم آرایشی

از نظر مهندس لیلا ترابی (مدیر بخش شیمی آزمایشگاه‌های انجمن آرایشی و بهداشتی ایران)، باکتری‌های سودوموناس (Pesudomonas Bacteria) بیشتر از بقیه باکتری‌ها در آزمایشگاه حالت بحرانی محسوب می‌شوند؛ مهندس ترابی به راوی مستند می‌گوید که به خصوص در محصولات آرایشی چشم مثل ریمل، خط چشم، مدادهای چشم و... اگر این لوازم تائیدیه و استانداردهای لازم را نداشته باشند، می‌توانند موجب آسیب‌هایی نظیر زخم قرنیه شوند. او در ادامه به گزارش سالیانه سازمان بهداشت جهانی استناد می‌کند که در آن گزارش از تعداد بالایی از ایجاد زخم قرنیه بر اثر استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندار اشاره شده است. بنابراین وی به خانم‌ها توصیه می‌کند که حتما از لوازم آرایشی که برچسب سلامت کالا از طرف وزارت بهداشت نصب شده باشد، خریداری کرده و از تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی متفرقه به جد پرهیز کنند.

وقتی «لب‌های سربی» زیباترند! + عکس و فیلم /// در حال ویرایش

در محصولات آرایشی چشم مثل ریمل، خط چشم، مدادهای چشم و... که تائیدیه وزارت بهداشت ندارند، باکتری‌های سودوموناس(Pesudomonas Bacteria) می‌توانند موجب آسیب‌هایی نظیر زخم قرنیه شوند

«لب‌های سربی»، نگران شیوع سرطان است

در گزارش «یورومونیتور» آمده است که خانم‌های ایرانی در حدود 2.1 میلیارد دلار برای استفاده از لوازم آرایش در سال هزینه می‌کنند که ایران را به دومین کشور مصرف کننده این لوازم در منطقه تبدیل کرده است؛ البته این اتفاق به دلایل زیادی مانند تبلیغات گسترده در ماهواره، چشم و هم چشمی در میان دوستان، کمبود اعتماد به نفس، و... رخ داده اما با این حال «لب‌های سربی» به دنبال نفی کامل استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیست و با توجه به صحبت‌های کارشناسان متخصص، معتقد است که یک خانم باید در خانه از لوازم آرایش استفاده کند، اما نسبت به مصرف بی‌رویه لوازم آرایشی در کشور توسط بانوان انتقاد دارد؛ زیرا که در ترکیبات بسیاری از این لوازم، از مواد خطرناکی مانند سرب و فلزات سنگین استفاده می‌شود که از حساسیت‌های پوستی تا احتمال شیوع سرطان و بیماری‌های پوستی را بیشتر می‌کند.

این مستند، مخاطب را به فکر فرو می‌برد که با گسترش استفاده از لوازم آرایشی و به موازات آن بیماری‌های مربوط به آن، چه آینده‌ای برای کودکان و نوجوانان سرزمین ما رقم خواهد زد؟



دانلود




مطالب مرتبط

فتوکاتور/ فاجعه در مصرف لوازم آرایشی

«گلاب» پاشی هالیوود بر مزار فتنه 88 + تصاویر و فیلم// در حال ویرایش

هشداردرباره استفاده از لوازم آرایشی چشم

صوت/ ورود لوازم‌آرایشی تقلبی از کانال‌های رسمی

عرضه لوازم آرایشی تقلبی توسط وارد کنندگان رسمی

ویژگی شوینده‌های مناسب پوست صورت

افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایش ارگانیک در ایران

آمار استفاده مردان ایران از لوازم آرایش

علت علاقه دختربچه‌ها به لوازم آرایشی چیست؟

فیلم/ لب های سربی

تفاوت‌استفاده از لوازم آرایش درایران و اروپا

لوازم آرایشی استرس زا هستند

کرم های ممنوع برای زنان باردار

۱۱شهریور

چند روز قبل خبری در مشرق منتشر شد درباره اینکه اخیراً مسائلی درباره حملات سایبری ایران و تهدید بالقوه آن برای آژانس‌های دولتی و امنیتی آمریکایی مطرح شده و گزارشی با عنوان "عملیات ساطور" نیز در این زمینه توسط شرکت امنیت سایبری "سایلنس" منتشر شده است. در این گزارش آمده است: "یک قدرت جهانی جدید در حوزه سایبر پدید آمده است، قدرتی که هنوز نیامده، برخی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های جهان را هدف قرار داده است."

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا

"جان میلر" معاون بخش استراتژی شرکت "سایلنس"

در این گزارش همچنین آمده است: گزارش "عملیات ساطور" تلاش یک گروه هماهنگ و مصمم را برای اخلال در امنیت حداقل 50 شرکت در 15 حوزه صنعتی و در 16 کشور جهان را تشریح می‌کند. گزارش ما پرده از تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در کمپینی برمی‌دارد که هنوز هم ادامه دارد." گزارش شرکت سایلنس، این حملات سایبری را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت می‌دهد.

*

 شبکه فاکس در خصوص گزارش "ساطور" و محتوای آن با "جان میلر" معاون بخش استراتژی شرکت سایلنس گفتگویی کرده که متن این مصاحبه به شرح زیر است:

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا

در قسمتی از گزارش، نشان سپاه پاسداران ایران با نشان عملیات ساطور مقایسه شده است

""قبلاً از این دست تهدیدات دیده بودیم، تهدیداتی که علیه شبکه‌های برق و دیگر زیرساخت‌های دولتی و خصوصی در آمریکا وجود داشته است، به طور مثال از جانب کره شمالی. شنیده‌ایم ایران نیز در چند سال گذشته، زیرساخت‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده است. شما این تهدیدات را تا چه حد جدی می‌دانید؟

در گذشته، بعضی‌ها از احتمال وقوع چنین اقداماتی ابراز نگرانی کرده بودند، اما این گزارش، نخستین سند قابل اثباتی است که بر این اقدامات در حال وقوع، صحه می‌گذارد.

مقامات امنیتی آمریکا ظرف دو سال گذشته، مشغول ردیابی یک گروه تقریباً بیست نفره بوده‌اند که از تهران حملاتشان را صورت می‌دادند. این گروه نه‌تنها آمریکا را هدف قرار داده، بلکه اهدافی نیز در زیرساخت‌های سطح جهانی دارند.

از جمله زیرساخت‌های آمریکایی که مورد هدف بوده‌اند می‌توان به خطوط هوایی، آژانس‌های دولتی، کارخانه‌های برق، صنایع سنگین، پیمان‌کاری‌های دفاعی و دانشگاه‌ها اشاره کرد. دارند از این مؤسسات، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا

کشورهایی که به ادعای شرکت "سایلنس"، هدف حمله سایبری سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند

شبکه خبری "فاکس نیوز" نیز فهرستی از این شرکت‌ها درست کرده است. مثلاً: بخش‌های نفت و گاز، انرژی و فرآورده‌های نفتی و شیمیایی، سازمان‌های دولتی و دفاعی، فرودگاه‌ها و ترابری، مخابرات و فناوری، آموزش ‌و پرورش و بهداشت، هر کدام شرکت‌هایی در این لیست دارند. ایرانی‌ها اگر در کارشان موفق باشند، واقعاً می‌توانند فاجعه عظیمی را در آمریکا خلق کنند. آیا در کارشان به چنین موفقیتی رسیده یا دست‌کم نزدیک شده‌اند؟

بله، آن‌ها در اهداف‌شان موفق بوده‌اند. تنها چیزی که مانع خلق آن فاجعه شده است، خواست و برخی ملاحظات خود آن‌ها است. این موضوع، تنها یک موضوع داخلی برای آمریکا نیست، بلکه در سطح جهانی معنا پیدا می‌کند.

طی این چند دهه، شاهد تغییری در رویکرد و روش‌های مبارزه با تروریسم بوده‌ایم. قبلاً می‌شد تروریسم دولتی را تشخیص و دولت مربوطه را تحت فشار قرار داد. اما الآن وضعیت به گونه‌ای شده که یک یا دو نفر می‌توانند بمب اتمی داشته باشند. در عرصه دیجیتالی و سایبری هم، یک یا دو نفر می‌توانند با هک کردن برخی سیستم‌ها، کل یک کشور را به حالت تعطیلی بکشانند. برای جلوگیری از وقوع چنین حادثه‌ای چه می‌توان کرد؟

این آسیب‌پذیری، غالباً به خاطر استفاده از فناوری‌های جدید ایجاد شده است. در عین حال، همان‌طور که در عرصه دفاع فیزیکی سامانه‌های دفاعی وجود دارد، در فضای دیجیتال نیز سامانه‌هایی هستند که می‌توانند جلوی این حملات را بگیرند.

مشکل این‌جاست که باید شرکت‌ها و اداره‌ها را مجاب کرد که این سامانه‌های دفاعی را روی شبکه‌های داخلی‌شان نصب کنند. البته باید سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا را نیز به این لیست اضافه کرد، آن‌ها هم باید سامانه‌های امنیتی جدیدتری را به کار بگیرند.

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا

علامتی که در گزارش شرکت "سایلنس" برای "عملیات ساطور" آورده شده است

با انتشار گزارش شرکت ما، معلوم شد که یک عامل مهاجم، با نیت قبلی، یکی از نخستین حملات سایبری خود را علیه آمریکا انجام داده است. کمی بیش از سه سال طول کشید تا حمله‌کنندگان قابلیت‌ها و توانایی‌هایشان را به حدی برسانند که پس از حمله "استاکس‌نت" به آن‌ها، بتوانند واکنش نشان دهند. حال که دیده‌اند می‌توانند در حوزه سایبر به توفیقاتی دست یابند، در حال اندوختن تجربه هستند و کاملاً به این حوزه وارد شده‌اند. این گزارش هم به این خاطر انتشار یافت که شرکت‌ها و سازمان‌های زیرساختی آمریکا چشم و گوش‌شان را باز کنند.""

باید خاطر نشان کنیم که نماینده ایران در سازمان ملل، وقوع چنین حملاتی را انکار کرده است.

*


این در حالی است که ایران، خود، قربانی حملات سایبری بوده و هست. یکی از بزرگ‌ترین این حملات سایبری به زیرساخت‌های ایران، حمله ویروس استاکس‌نت توسط آمریکا و انگلیس به زیرساخت‌های هسته‌ای کشورمان در نطنز بود. 

همچنین روزنامه وال استریت ژورنال در مورد استاکس‌نت نوشته است:

آژانس امنیت ملی برای ایجاد برنامه‌ای تهاجمی که بعدها با نام استاکس‌نت شناخته شد - با همتایان اسرائیلی خود وارد همکاری شد. این بدافزار از طریق یک حافظه فلش به تاسیسات [هسته‌ای] ایران راه یافت. ویژگی اصلی استاکس نت که تاکنون افشا نشده است، همکاری مرکز عملیات اطلاعاتی سیا با آزمایشگاه ملی آیداهو است.

و نیز بر طبق جدیدترین اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت arstechnica، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به اپراتورهای تلفن همراه بسیاری از کشورها از جمله ایران نفوذ کرده است. بسیاری از شرکت‌ها در کشورهایی که متحد آمریکا هستند نیز تحت سلسله‌ عملیاتی به نام Aurora Gold، قربانی این جاسوسی‌ها بوده‌اند. آژانس امنیت ملی آمریکا با توجه به اطلاعاتی که از شبکه‌های هر سرویس‌دهنده دارد، می‌تواند نقص‌های ایمنی در هرکدام را تشخیص داده و از آن‌ها سوءاستفاده کند. گفتنی است که اپراتورهای ایرانی نیز یکی از اهداف عملیات مذکور به شمار می‌روند.

این وب‌سایت نقشه‌ای را منتشر کرده نشان‌دهنده آمار حملات سایبری آمریکا به کشورهای جهان است:

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش


اکنون آمریکا خود یکی از بزرگترین ناقضین اصول اولیه فضای سایبری است. اسراری که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، منتشر کرده نشان می‌دهد که این کشور به صورت بی‌سابقه‌ای جاسوسی الکترونیکی و سایبری در داخل و خارج از آمریکا را در دستور کار خود قرار داده است.


گذشته از این مسائل با توجه به اخطاری که جان میلر، معاون بخش استراتژی شرکت سایلنس به سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی درباره تقویت سیستم دفاع سایبری‌شان با برنامه‌های دفاعی می‌دهد و مشکل را عدم مجاب شدن آنان درباره این مسئله عنوان می‌کند، این نکته به ذهن می‌رسد که احتمالا فاکس‌نیوز در حال ارائه تبلیغات بازرگانی به این شرکت باشد.



۱۰شهریور




  • امنیت در فضای مجازی


    هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند خطرات و عوارض جانبی زندگی در دنیای دیجیتال نیز گسترش پیدا می‌نماید و سودجویان و سارقین اطلاعات بیشتر و بیشتر شده و از روش‌های مختلفی برای تخریب، سرقت اطلاعات و درامد از این راه استفاده می‌نمایند.

  • این روزها داشتن امنیت در دنیای دیجیتالی مقوله ای بسیار پیچیده است. حفظ و صیانت از اسناد، عکس‌های شخصی و فایل‌های خصوصی برای اشخاص و همچنین محرمانگی اطلاعات، اسناد و داده های سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به علاوه، در عصر حاضر انجام تمامی امور بانکی و غیره توسط رایانه های شخصی انجام می‌شود و امنیت در فضای اینترنت امری ضروری است. هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند خطرات و عوارض جانبی زندگی در دنیای دیجیتال نیز گسترش پیدا می‌نماید و سودجویان و سارقین اطلاعات بیشتر و بیشتر شده و از روش‌های مختلفی برای تخریب، سرقت اطلاعات و درامد از این راه استفاده می‌نمایند.

    شاید اولین گزینه ای که به ذهن کاربران رایانه های شخصی و سازمان‌ها از مقوله امنیت اطلاعات می‌رسد، داشتن یک نرم افزار امنیتی یا همان ضد ویروس از یک شرکت معتبر و به‌روزرسانی لحظه به لحظه آن می‌باشد. اما نکته اینجاست که وجود قوی‌ترین نرم افزارهای امنیتی در یک بستر ناامن بی فایده است. نباید از یاد برد که هر نرم افزار رایانه طبق منطق مشخصی از سیستم عاملی که آن نرم افزار بر روی آن نصب گردیده اجرا می‌گردد و زمانی که سیستم عامل کاربر نواقص و ایرادات امنیتی داشته باشد نرم افزار امنیتی کاربرد چندانی ندارد. همچنین اعتقاد ما بر این است که افرادی که وقت و انرژی زیادی را صرف تولید فایل‌های Crack و از بین بردن محدودیت‌های نرم افزارها و سیستم عامل‌ها به طور رایگان می‌نمایند، قطعاً با دلیل مشخص و حساب شده ای اقدام به این کار نموده‌اند
    مواظب باشید ! تصور کنید که کسی غیر از شما از تک تک کلیدهایی که بر روی کیبورد کامپیوتر خود فشار می‌دهید مطلع باشد؛ تمامی رمزهای عبور مربوط به سایت‌های مختلف و اطلاعات حساس بانکی شما را در اختیار داشته باشد؛ حال اینکه از آن‌ها استفاده ای کند یا خیر دیگر در اختیار ما نیست.

    مواظب باشید ! تصور کنید یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و برای چک کردن ایمیل‌های خود به رایانه خود مراجعه می‌نمایید... اگر توسط رخنه های امنیتی موجود در ویندوز کرک شده و یا وجود KeyLogger بر روی ویندوز خود، شخص دیگری به رمز عبور شما دسترسی پیدا کرده و آن را تغییر دهد، اینکه دیگر نمی‌توانید به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید و حتی اطلاعات مهم در صندوق پست الکترونیکی شما اکنون در اختیار شخص دیگری است چه احساس و عواقبی به دنبال دارد؟

    مواظب باشید ! تصور کنید عکس‌های شخصی و فایل‌های فوق محرمانه شما در اینترنت منتشر گردد، زندگی شما به سان زندگی در یک تنگ شیشه ای می‌گردد؛ شاید منتشر شدن عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی بسیاری از افراد مشهور و بازیگران به گوش تان خورده باشد. اینکه در مورد بقیه نمی‌دانید احتمالاً به خاطر مشهور نبودن آن‌هایی است که عکس‌ها و فیلم‌های خصوصیشان پخش شده است


    ۱۰شهریور




    فرهنگ در مذبح شبکه های ضداجتماعی


    امروزه فضای مجازی را می توان از جمله اثرگذارترین رسانه ای دانست که توانسته با دنیای پر رنگ و لعابش مخاطبین بسیاری را از قشرها و سنین مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به خود جذب کند




    به گزارش حزب الله سایبر، امروزه فضای مجازی را می توان از جمله اثرگذارترین رسانه ای دانست که توانسته با دنیای پر رنگ و لعابش مخاطبین بسیاری را از قشرها و سنین مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به خود جذب کند.


    وجود اقبال عمومی به شبکه های اینترنتی و مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی خارجی و وابستگی روزافزون به این نرم افزارها، لزوم آسیب شناسی و شناخت راهکارها برای مشکلات و معضلات ایجاد شده در این حوزه را واجب می نماید.


    در کنار بهره گیری از فواید این شبکه ها و نرم افزارها، آسیب ها و مشکلات ناشی از آنها قابل چشم پوشی نیست. آسیب هایی که به دلیل طراحی هدفمند و هوشمندانه مالکان و اتاق فکر آنها، بویژه با دانستن عقبه دشمنی دیرینه فکری و اعتقادی شان، بیش از پیش دامنگیر خانواده ها مخصوصاً جوانان به عنوان اعضای فعال و کارآمد یک جامعه شده است.


    عدم هماهنگی و حتی ضدیت شبکه های ضداجتماعی خارجی علی الخصوص صهیونیستی با فرهنگ و آیین ما خسارات جبران ناپذیر اجتماعی–فرهنگی به بنیان خانواده ها وارد کرده است. علیرغم وجود اسناد فراوان مبنی بر اهداف دشمنانه و سودگرایانه صاحبان و طراحان این فضاها که هر روزه با برنامه ریزی دقیق و ارائه جدیدترین و جذاب ترین امکانات به دنبال افزایش مخاطب هستند، شبکه های اجتماعی داخلی سهم بسیار ناچیزی را در این رقابت برعهده گرفته اند.


    ضعف ها و نقایص نرم افزاری موجود در شبکه ها و نرم افزارهای داخلی از جمله عللی است که باعث گرایش کاربران فضای مجازی به نرم افزارهای خارجی می شود. بی اطلاعی مردم از قوانین فضای مجازی و سوء استفاده های فراوان این شبکه ها که اکثرا ساخته و پرداخته دشمن صهیونیستی است باعث می شود دشمن فرصت طلب روزانه و هر ساعت با نقض آشکار امنیت و حریم خصوصی کاربران، ضمن جاسوسی از اطلاعات فردی و اجتماعی، با تاثیرگذاری و نفوذ در افکار عمومی کاربران به اهداف مغرضانه خود از جمله استحاله فکری–اعتقادی افراد دست یابد.


    در حالی که در مقابل عملکرد شبانه روزی دشمن در فضای مجازی، لزوم فعالیت و حضور پررنگ شبکه های اجتماعی داخلی و جذب بیشتر مخاطبین بیش از پیش احساس می شود، علت عدم حمایت دولت از ساخت و رواج نرم افزارهای داخلی همچنان به عنوان سوالی مهم و بی جواب باقی مانده است!!!


    عدم حمایت دولت در جهت افزایش کیفیت و کمیت نرم افزارهای ارتباط جمعی داخلی، در همه زمینه ها از تبلیغات گرفته تا اعطای تسهیلات برای متخصصین داخلی، عدم ساماندهی بخش خصوصی در زمینه نرم افزاری و گسترش شبکه ای باعث می شود دشمن از خلا موجود نهایت استفاده را در جهت تهاجم فرهنگی و جاسوسی به عمل آورد.


    حضور بدون ضابطه و نظارت شبکه ها و نرم افزارهای خارجی-صهیونیستی باعث شده این نرم افزارهای به ظاهر رایگان، ضمن تحمیل هزینه های ارزی هنگفت به کشور در مصرف پهنای باند بین المللی، آزادانه به فعالیت پرداخته و مالکان آنها از طریق فروش اطلاعات کاربران به سود سرشاری دست یابند. در حالی که توان فنی قابل توجهی برای تولید تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور وجود دارد و نیروهای فعال و جوانان نخبه بسیاری توان فعالیت در عرصه تولیدات ملی را دارند، هنوز عزم جدی در دولت و مسئولان در راستای تولید تجهیزات مخابراتی، زیرساخت ها و فناوری لازم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و خود کفایی در فضای مجازی دیده نمی شود.


    طبق سند چشم انداز برنامه ششم توسعه، هدف ایران دستیابی به رتبه اول منطقه در بخش فناوری است که لازمه حصول به آن توجه بیش از پیش به موضوعات سخت افزاری و نرم افزاری است. در این راه دولت موظف است ضمن گام برداشتن در جهت تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شرایطی را فراهم کند تا محصولات تولید شده داخلی قابلیت رقابت با مشابه خارجی را داشته باشند و ضمن دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی، به صورت عادلانه و صحیح با تولید کنندگان خارجی وارد رقابت شوند. این در حالیست که سیاست های تعرفه گذاری نامناسب برای شبکه های خارجی که بدون هیچگونه مالیات یا محدودیتی مشغول فعالیت گسترده و بدون ضابطه هستند در مقابل سیاست ها و قوانین محدودکننده دولت در قبال جوانان و دست اندرکاران تولیدکننده ی نرم افزارها و شبکه های داخلی، این سوال را مطرح می کند که در دولت اسلامی، سنگ اندازی در راه تولید ملی و خلاف منویات رهبری، آیا مصداق بارز آب در آسیاب دشمن ریختن نیست؟؟؟


    انفعال مسئولین در برخورد با شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی و نجس افزارهایی که جاسوسی بودن و آسیب های متعدد فرهنگی-اجتماعی آنها بارها اثبات شده و حتی احکام قضایی جهت مسدود سازی آنها در چندین نوبت به دولت ابلاغ شده، بسی قابل تامل است! مسئولین محترم دولت در وزارت ارتباطات با فراموش کردن مسئولیت قانونی خود در حفظ حقوق شهروندی و پایبندی به اصول نظام مقدس اسلامی از اجرای حکم دادستان محترم مبنی بر فیلترینگ این شیطان افزارها، استنکاف ورزیده و برای کم کردن انتقادات وارده، بحث فیلترینگ هوشمند را مطرح می کنند؛ در حالی که طبق نظر متخصصین ارتباطات و فناوری، رمز نگاری در ارسال پیام ها عملا امکان فیلترینگ هوشمند را غیر ممکن می سازد. این مسئولین محترم نه تنها به اجرای احکام قضایی پایبند نبوده، بلکه با حضور فعال در برخی از این شبکه های صهیونیستی ضمن حمایت از این جاسوس خانه های همیشه همراه، منافع ملی-امنیتی را قربانی اقبال عمومی مردم می کنند.


    این وابستگی بیش از حد به نرم افزارها و شبکه های خارجی و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی باعث نوعی سستی و خمودگی در طراحان و جوانان خلاق فضای مجازی شده است. درحالی که تکیه بر توانمندی های نخبگان داخلی و فعالان عرصه نرم افزاری، تشویق به سرمایه گذاری در تجهیز و توسعه زیرساخت های لازم برای تولید و عرضه محصولات بومی از جمله وظایفی است که دولت و مسئولین وزارت ارتباطات سهمی برای آن قائل نیستند!


    حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان بومی اصلی ترین رکن در اقتصاد مقاومتی است و می تواند با ایجاد شکوفایی در اقتصاد، ایجاد اشتغال و خودکفایی در بحث سایبری و مبارزه با آثار مخرب شبکه های ضداجتماعی-جاسوسی بیگانه مانع از خروج ارز و در نتیجه رشد و شکوفایی اقتصادی و خودکفایی مجازی برای کشور شود.


    امید است مسئولین محترم توجه بیشتری به رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی داشته باشند و به جای حمایت از حضور و فعالیت در شبکه های ضداجتماعی و بدافزارهای صهیونیستی، همت خود را صرف راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شبکه های بومی نمایند.





    ۱۰شهریور

    حمله رسانه‌ای به سپاه به اتهام عملیات فیشینگ روی کاربران گوگل



    بیش از یک ماه پیش، خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر شدت یافتن حملات فیشینگ علیه کابران گوگل. بعد از آنکه این خبر در رسانه‌های ایرانی نیز به خوبی بازنشر پیدا کرد، رسانه‌های غربی شروع به متهم ساختن ایران و نیروهای سپاه برای دست داشتن در این حملات کردند.

    به گزارش حزب الله سایبر، ماجرا از زمانی شروع شد که موسسه «الاستیکا کلود» که فعال در زمینه امنیت فضای مجازی است در گزارشی نسبت به راه افتادن کمپینی برای استخراج اطلاعات حساب «فیشینگ» کاربران گوگل درایو هشدار داد.

    در مدخل ویکی‌پدیا برای واژه فیشینگ (Phishing) آمده است: به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ای‌میل و... گفته می‌شود. شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ای‌میل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی لینک به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

    بلافاصله پس از انتشار این گزارش، رسانه‌های غربی دست به کار شدند تا بار دیگر از آب گل‌آلود ماهی گرفته و با استفاده از تاکتیک قدیمی برچسب زدن رسانه‌ای به ایران، نیروهای نظامی کشورمان را متهم به دست داشتن در این حملات کنند. جالب اینجاست که در گزارش ابتدایی این موسسه هیچ نامی از ایران برده نشده است، اما وب‌سایت citizen lab در گزارش مبسوطی که از نحوه حملات فیشینگ تهیه کرده، رسما و در قالب یک پژوهش علمی، ایران را متهم به مدیریت هک حساب‌ها کرده است.

    آزمایشگاه سیتیزن، یک آزمایشگاه میان‌رشته‌ای وابسته به دانشکده مانک دانشگاه تورنتو در کانادا بوده و تمرکزش بر تحقیقات پیشرفته و توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، حقوق بشر و امنیت جهانی است.

     

    وب سایت «تجارت بین‌المللی تایمز» در گزارشی با عنوان «هکرهای نظامی ایران علیه آمریکا و فعالان خاورمیانه دست به برپایی کمپین فیشینگ گوگل زدند» نوشت: طبق تحقیقات جدید آزمایشگاه سیتیزن، در کمپینی به نام «کمپین فیشینگ پیچیده»، ایرانیان ضد جمهوری اسلامی و فعالان آمریکایی هدف قرار می‌گیرند و هکرها از طریق آن می‌توانند مدیریت حساب کاربری گوگل آنها را به‌دست آورند. اعتقاد بر این است که هکرهای مورد حمایت دولت ایران مسئول این کار باشند، چرا که محققان، این کمپین را با کمپین دیگری که با انتخابات ریاست‌جمهوری 2013 همزمان شد مرتبط می‌دانند.

    این وب‌سایت در ادامه آورده است: در گزارش روز پنج‌شنبه آزمایشگاه سیتیزن، نام جیلیان یورک، مدیر آزادی بیان جهانی در بنیاد جبهه الکترونیک، به عنوان یکی از اهداف این کمپین هکینگ آمده است. یورک، که علیه ایران مطالبی نوشته است، اظهار داشته است که یک نفر با شماره تلفن انگلیس جمعه گذشته با وی تماس گرفته است. به گفته یورک، تماس‌گیرنده لهجه آلمانی داشت و مدعی بود که خبرنگار رویترز است و می‌خواهد با وی مصاحبه‌ای داشته باشد، که در این هنگام یورک به او می‌گوید که یک ایمیل برایش بفرستد.

    سپاه‌هراسی با طعم اینترنت

    در این گزارش آمده است: ظاهراً پیام از سوی «تِک دِپ» مربوط به سازمان اخبار و دارای تعدادی اشتباه از جمله غلط املایی «رویترز» بود. از یورک و دیگر اهداف خواسته شده بود تا لینک یکی از سایت‌های تقلبی را دنبال کنند که از آنها می‌خواست اعتبار کاربری خود را وارد نمایند. هکرها از این اطلاعات فوراً استفاده می‌کردند، و دست به ارسال یک پیغام متنی می‌زدند که ادعا می‌شد از سوی گوگل است، با این محتوا که یک تلاش غیرمجاز برای دسترسی به حساب آنها صورت گرفته است و به همراه آن یک کد تأییدیه نیز به پیوست ارسال می‌شد.

    این وب‌سایت برای بالابردن حساسیت موضوع نوشت: امید معماریان، روزنامه‌نگار ایرانی فراری و یکی از اهداف این کمپین، در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: «بی‌شک این امر ناشی از سپاه پاسداران ایران است که نسبت به آزادی مطبوعات و آزادی بیان بسیار بدبین است». در این حمله از همان نشانه‌هایی استفاده شده است که در سال 2013 هکرهای ایرانی از آن بهره بردند. بلاگ امنیتی گوگل در گزارش 12 ژوئن 2013 ــ درست چند روز قبل از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران ــ گزارش داد که نرم‌افزار امنیتی ناگهان ده‌ها هزار حمله به کاربران ایرانی را شناسایی کرده است.

    متهم شدن هکرهای سپاه به هک اطلاعات حساب کاربران گوگل // در حال ویرایش
    نشریه آمریکایی هافینگتون‌پست در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس، اتهام حملات فیشینگ را متوجه سپاه می‌داند

    در انتهای این گزارش آمده است: اریک گروس، معاون مهندسی امنیتی گوگل، در آن زمان نوشت: «این کمپین‌ها، که از داخل ایران نشأت می‌گیرند، نشان‌دهنده جهشی بزرگ در میزان کلی فعالیت‌های فیشینگ در منطقه است. زمان‌بندی و هدف‌گذاری کمپین‌ها نشان می‌دهد که این حملات دارای انگیزه‌های سیاسی در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است.»

    سپاه‌هراسی با طعم اینترنت // در حال ویرایش
    در گزارش موسسه الاستیکا هیچ نامی از ایران برده نشده است

    برخی از سایت‌های داخلی هم بدون اطلاع از بازی‌ای که رسانه‌های غربی برای مخاطبان انگلیسی زبان به راه انداخته‌اند اقدام به بازنشر خبر حمله کمپین فیشینگ به گوگل درایو کرده و سعی نمودند تا مخاطبان ایرانی را راه‌های مقابله با چنین حملاتی آشنا کنند غافل از آنکه رسانه‌های غربی در گام بعدی خود و بعد از انتشار خبر در رسانه‌های ایران، سپاه پاسداران و نیروهای نظامی ایران را عامل این حملات معرفی خواهند کرد.

    جالب‌تر از همه آنکه این رسانه‌ها برای متهم کردن نیروهای نظامی ایران هیچ سندی رو نکرده‌ و تنها به شباهت این حملات به حملات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 اکتفا کرده‌اند.

    اتهام زدن به سپاه برای حملات سایبری طی سال‌های اخیر به مسئله‌ای عادی تبدیل شده، چنان که پیش از این نیز عملیات ساطور، حمله هکری به کازینوهای شلدون آدلسون و حملات هکری علیه آمریکا توسط سپاه نیز در رسانه‌های غربی بازتاب زیادی داشت.

    ۰۹شهریور


    روحانیت هراسی؛ پروژه دشمن

    مطالب مرتبط: 

    از دیرباز روحانیت به مردمی بودن شهرت داشته و مردم نیز ایشان را تکریم می‌نمودند. متاسفانه در سال‌های اخیر هجمه سازمان یافته‌ای برای تخریب چهره روحانیت آغاز شده است. مهم ‌ترین دلیل این پدیده‌، تأسیس نظامی اسلامی به رهبری روحانیت اصیل می‌باشد که خواب دشمنان را آشفته نموده است.

    هر چند وجود عناصر نامطلوب در قشر روحانیت مانند سایر اقشار قابل انکار نیست ولی به نظر می‌رسد هدف دشمنان چیزی جز «روحانیت هراسی» و دور کردن مردم از آموزگاران دینی نیست.

    یکی از مسائلی که پیرامون این قشر مطرح می‌شود، کارکرد ایشان است. می‌گویند هر کاری اثر و خروجی خاصی دارد. اما شغل روحانیت بی‌خاصیت و بلا اثر است. یک عده که عربی و قرآن می‌خوانند و پول‌های مفت گرفته و خوش‌گذرانی می‌کنند! اما حقیقت مساله چیست؟

    دین به عنوان یک سازمان گسترده برای ترویج آموزه‌هایش و دوری از انحراف و منسوخ شدن، سیستم آموزشی خاص خود را طراحی نموده است. قرآن کریم دعوت به نیکی و نهی از منکر را به عنوان تکلیف بیان نموده است و می‌فرماید: «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُون‏[آل عمران/۱۰۴] و باید گروهى از شما باشند که دعوت‏ کنند به نیکى و امر کنند به خوبى و نهى کنند از بدى و آنانند رستگاران». مانند هر سازمان مشابه دیگری دین نیز یک عده را ترغیب به  یادگیری دین و تبلیغ آن می‌نماید.
    خداوند متعال فراگیری دین و بازنشر آن را به عنوان یک وظیفه برای مسلمانان مطرح می‌نماید و می‌فرماید:«وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ[توبه/۱۲۲] شایسته نیست مؤمنان همه (بسوى میدان جهاد) کوچ کنند، اما چرا از هر گروهى از آنان، طایفه‌‏اى کوچ نمى‏‌کند(و طایفه‌‏اى در مدینه بماند) تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهى یابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟! شاید (از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند، و خوددارى کنند».

    باز هم مانند سازمان‌های دیگر از این عده‌ی کم که علی‌رغم عدم جذابیت ظاهری و سختی‌های این مسیر آن را انتخاب می‌کنند، حمایت می‌نماید. البته این حمایت به صورت حداقلی و تامین حداقل هزینه‌های زندگی است و نوع معیشت اکثریت طلاب گواه این مدعاست و این‌که اگر موقعیت اجتماعی و درآمد طلبگی مطلوب بود، اقبال ظاهری به ورود به حوزه نیز فراوان می‌بود.

    یکی از دلایلی که روحانیت را فاقد کارکرد نشان داده است، عدم اهمیت مردم به جایگاه دانش دینی در نیازمندی‌های زندگی است. یعنی بر خلاف سایر عرصه‌های دانشی که مردم خود را ملزم به مراجعه به متخصصین دانسته و اظهار نظر غیرکارشناسی را تقبیح می‌نمایند، در حوزه دانش دینی، هر کسی خود را صاحب نظر دانسته و از مراجعه به کارشناس بی‌نیاز می‌گردد. همین مساله منجر به بروز اشتباهات و انحرافات در زندگی دینی می‌شود.

    همان‌گونه که در انتخاب راه‌بر در عرصه‌های مختلف زندگی به دنبال اشخاصی می‌رویم که با سواد و متخصص باشند، در عرصه دین نیز به حکم عقل باید از فقیه دارای شرایط تبعیت کنیم. برای این‌که عالمی صلاحیت راه‌بری مردم را کسب نماید، حداقل به ۴۰ الی ۵۰ سال تحصیل در حوزه علوم دینی نیازمند است. حال تصور کنید شخصی را که بدون داشتن معلومات لازم اقدام به رفع نیازهای دینی خود با اتکا به دانش شخصی‌اش بنماید.

    شاید یکی دیگر از دلایلی که مسند روحانیت را کم ارزش جلوه می‌دهد، انتظارات نامعقول از این قشر است. این‌که ما انتظار داشته باشیم علم دینی منجر به کشفیات و رونق مستقیم زندگی مادی شود، دور از انصاف است. بلی اگر عالم دینی نتواند معضلات شرعی جدید زندگی بشر را از درون آموزه‌های دین کشف و ارائه نماید، شایسته نقد است. لذا صحیح نیست این قشر را با اقشاری که بازده‌های مادی و ظاهری دارند مقایسه نمود. مانند این که علم زیست شناسی را با علم پزشکی مقایسه نماییم. هر چند بازده مادی علم پزشکی فراوان است، ولی علم زیست نیز جایگاه خود را دارا می‌باشد. وجود علمای راستین که حائز شاخصه خداترسی و معنویت هستند همواره راهنمای زندگی ما در هیاهوی زندگی مادی و دوری از خداوند بوده است.

    در نتیجه: آموزش دین به عنوان یک تکلیف الهی همگانی است که با اقدام داوطلبانه عده‌ای از دیگران ساقط می‌شود. خودداری ما از اظهار نظر شخصی در حوزه دین و مراجعه به متخصصین این عرصه می‌تواند کارکرد روحانیت را نمایان کند. در نقد قشر روحانیت باید جانب  انصاف را نگه داشته و از مقایسه نادرست با سایر اقشار پرهیز نمود.

    ۰۹شهریور




    امام خامنه ای

    حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) در قرآن، به‌عنوان «الگو» معرفی شده است. الگوی در چه چیزی؟ در «رودربایستی نداشتن» و «خجالت نکشیدن» از مرزبندی با دشمنان خدا و صراحت در اتخاذ مواضع الهی.[۱] جالب اینجاست که خداوند، وقتی از الگوبودن ابراهیم(علیه‌السلام) حرف می‌زند نمی‌گوید که او مثلا در «کثرت عبادت» الگوی شماست؛ بلکه جهت و دلیل الگوبودن ایشان را «صراحت در مرزبندی با دشمن» بیان می‌کند؛ و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.
    در دیدار اخبر رهبر انقلاب با رییس‌جمهور و هیأت دولت، یک دستور فوری از جانب رهبری صادر شد. «به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم.»[۲] قابل قبول نیست که دشمنان اسلام و انقلاب، هر روز به تحقیر و تهدید ما مشغول باشند اما درمقابل، برخی مسئولان ما آنان را «مودب» نامیده و از بیان صریح مواضع انقلابی، خودداری کنند! این صحیح نیست که عاملان اصلی تحریم کشورمان را با روی خندان و با فرش قرمز، تحویل بگیریم؛ بدون اینکه اعتراض و مواخذه‌ای انجام داده باشیم. پافشاری بر اصول را لااقل از خودشان یاد بگیریم! آمریکا با سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل -به دلیل حضورش در فتح لانه‌ی جاسوسی در سال۵۸- مخالفت کرد و آخر هم حرفش را بر کرسی نشاند ولی دولت ما حتی یک مواخذه‌ی ساده هم از وزیر خارجه‌ی فرانسه انجام نداد! در حالی‌که نقش «فابیوس» در انتقال خون‌های آلوده به ایران در سال ۶۰ و قتل برخی از هموطنان ما برکسی پوشیده نیست!
    صراحت و پافشاری بر مواضع انقلابی - که همان پافشاری بر مسیر حق است- چیزی نیست که تعطیل‌برار باشد. یادمان نرود که امام راحل عظیم‌الشأن حتی در شرایط بسیار دشوار ابتدای انقلاب هم صراحت در بیان داشت و قدرت‌های استکباری را به چالش می‌کشید که بیان قاطعِ «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» فقط یکی از آن موارد است.
    البته واضح است که چنین رویکردی، حتماً هزینه و مشکل در پی خواهد داشت و سران استکبار شما را راحت نخواهند گذاشت. اما باز هم جای نگرانی نیست و ما باید «بدانیم که "وَ للهِ‌ جُنودُ السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَزیزًا حَکیمًا»[فتح/۴] همه‌ی امکانات عالم و سُنَن عالم، جنود الهی هستند، می‌توان آن جنود الهی را پشت سرِ خود قرار داد و به کمک خود کشاند با توکّل به خدا، با پیمودن راه خدا.»[۳]
    سخن، کوتاه کنیم. دستور فوری و علی‌العجاله‌ی مقام معظم رهبری، نشان از نیازی فوری است که حتما باید برآورده شود: در اتّخاذ مواضع انقلابی، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم.

    پی‌نوشت:
    [۱] «قَدْ کانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فی‏ إِبْراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ إِذْ قالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآؤُا مِنْکُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ کَفَرْنا بِکُمْ وَ بَدا بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةُ وَ الْبَغْضاءُ أَبَداً حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ...» (ممتحنه/۴). ترجمه: «برای شما سرمشق خوبی در زندگی ابراهیم و کسانی که با او بودند وجود داشت، در آن هنگامی که به قوم (مشرک) خود گفتند: «ما از شما و آنچه غیر از خدا می‌پرستید بیزاریم ما نسبت به شما کافریم و میان ما و شما عداوت و دشمنی همیشگی آشکار شده است تا آن زمان که به خدای یگانه ایمان بیاورید...».
    [۲] امام‌ خامنه‌ای در دیدار با رییس‌جمهور و هیأت دولت، ۴شهریور ۱۳۹۴
    [۳] همان

    ۰۹شهریور



    اسلام و ترور

    اسلام به عنوان آخرین دین الهی، برای بشریت کامل‌ترین و جامع‌ترین دستورات را به ارمغان آورد و پیامبر دین مبین اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز به عنوان آخرین سفیر الهی و افضل انبیا دارای کامل‌ترین و عالی‌ترین اخلاق و رفتار اجتماعی بوده است.

    این دین زمانی بر بشریت عرضه شد که تمام جهان در ظلمت و گم‌راهی و اوهام و خرافات به سر می‌برد؛ مردم دنیا به جای پرستش خداوند متعال و یگانه یا بت‌ها را می‌پرستیدند یا برای او شریک قائل شده و دو یا چندگانه‌پرست شده بودند و آثار توحید و یکتاپرستی حضرت ابراهیم خلیل(علیه‌السلام) جز در مواردی اندکی رو به نابودی بود.
    ناگهان نوری درخشید و خداوند متعال بر بشر منت گذاشت و آخرین ذخیره و آخرین سفیر خود که عقل کل بود را برای هدایت بشر فرستاد و در این باره فرمود: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ [آل‌عمران/۱۶۴] خداوند بر مؤمنان منت گذاشت (نعمت بزرگى بخشید) هنگامى که در میان آن‌ها پیامبرى از جنس خودشان برانگیخت که آیات او را بر آن‌ها بخواند و کتاب و حکمت به آن‌ها بیاموزد اگر چه پیش از آن در گم‌راهى آشکار بودند».

    آری دین مبین اسلام آمد با پیام‌هایی عالی و پیامبری کامل؛ اسلام تمام انسان‌ها را برابر و مساوی می‌داند، و تنها ارزش انسان را به تقوا و ایمان او می‌داند و هیچ امتیازی برای کسی قائل نیست؛ سفید و سیاه و عرب و عجم و اروپایی و آمریکایی مساوی هستند. حقوق دیگران باید رعایت شود؛ هیچ کس حق ندارد به دیگری ظلم کند. این مطلب به عنوان «عدالت اجتماعی» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اسلام بود.

    اسلام، همیشه و در طول تاریخ به رهبری پیامبر خود، سپس به رهبری ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و بعد از آنان به رهبری علمای خود، که به حق جانشینان خوبی برای ائمه اطهار(علیهم‌السلام) بوده‌اند، در مقابل ظلم و جور مستکبرین و ظالمان عالم ایستاده است و دیگران را نیز به ایستادگی در برابر زورگویان عالم دعوت کرده است؛ به نحوی که اگر مردم به اسلام روی آوردند و به دستورات آن عمل کنند، دیگر جایی برای آن زورگویان و استعماگران باقی نخواهد ماند.

    به همین خاطر است که به شدت از اسلام و پیام‌های عالی آن در هراسند و به شدت از رشد و پیشرفت اسلام در کشورهای خود و کشورهای مستعمره وحشت دارند؛ به همین خاطر با تمام قوا و با تمام امکانات و نیروهای خود در تمام جهان به مقابله با اسلام برخواستند و «اسلام هراسی» را به عنوان یک پروژه مهم در دستور کار خود قرار دادند.
         
    یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این طرح این است که اسلام را به عنوان یک دین تروریست و آدم‌کش جلوه دهند و وانمود کنند اصل و اساس دین مبین اسلام، قتل و غارت و کشتار است. به همین خاطر و با همین استراتیژی، گروه وحشی و منفور و بدور از انسانیت «داعش» را به راه انداختند تا با انجام اعمال وحشیانه و به دور از انسانیت رعب و وحشتی را در دل سایر انسان‌ها ایجاد کند و این کارها نیز با نام اسلام تمام شود و به مردم دنیا ثابت کنند، اسلام دین تروز و قتل و کشتار است.

    اما دین مبین اسلام و به خصوص شیعه هرگز با این اعمال موافق نیست، هرگز اعمال آنان را تایید نمی‌کند؛ حتی در صحنه جنگ و درگیری هرگز خدعه و نیرنگ و ترور را جایز نمی‌داند. سیره معصومین(علیهم‌السلام) در جنگ‌ها و رفتارهای اجتماعی نیز همین‌گونه بوده است؛ آنان هرگز تروز دشمنان خون‌خوار و ظالم خود را جایز نمی‌دانستند. نمونه بارز مخالفت تشیع با ترور و قتل ناجوان‌مردانه، داستان «مسلم بن عقیل» سفیر اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) است.
    قضیه از این قرار بود که «ابن زیاد»(لعنه‌الله‌علیه) که در کوفه بود، متوجه شد «هانی» مریض است، و به او خبر داد که برای عیادت او خواهد آمد؛ با مشورت شیعیان تصمیم بر آن شد که مسلم در پستوی خانه و پشت پرده، کمین کند و در وقت حضور ابن زیاد با علامتی که به مسلم می‌دهند (آب خواستن هانی) بیرون آمده و او را به قتل برساند.
    ابن زیاد آمد و نشست و صحبت‌هایی کرد، ولی وقتی هانی آب طلبید، مسلم برای اجرای طرح بیرون نیامد و با تکرار علامت، باز هم از مسلم خبری نشد. ابن زیاد که احتمال خطری می‌داد، زود از آن‌جا بیرون رفت.
    پس از رفتن او، از مسلم پرسیدند چرا نقشه را عملی نکردی ؟ گفت: به دو جهت، یکی به خاطر سخنی که امیرالمومنین(علیه‌السلام) از پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل کرده که: « ایمان، مانع کشتن غافل‌گیرانه است». دیگری به خاطر اصرار همراه با گریه همسر هانی که از من خواست در خانه او چنین کاری نکنم. هانی گفت: «وای بر آن زن که هم خودش و هم من‌را از بین برد».[۱]

    در این جریان حضرت مسلم به خاطر سخن امیرالمومنین و او نیز به نقل از پیامبر رحمت و مشرع دین مبین اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌گوید:اسلام با ترور و غافل‌گیرکردن و کشتن ناجوان‌مردانه ولو این‌که دشمن قسم خورده‌ات باشد مخالف است. چه بسا اگر در آن لحظه مسلم، ابن زیاد را می‌کشد، اصلا قضیه کربلا رخ نمی داد، ولی مسلم با این عمل عالی و اخلاقی خود به جهانیان ثابت کرد که اسلام و تشیع با ترور و حمله ناجوان‌مردانه مخالف است و هرگز چنین اعمال زشتی را تایید نمی‌کند.

    در نتیجه: امروزه دنیای غرب با انگیزه اسلام‌هراسی و دور کردن مردم از دین مبین اسلام تلاش می‌کند، دین اسلام را با دروغ و توطئه‌هایی مانند طالبان و داعش و ... دین خشونت و قتل و کشتار جلوه دهد. این درحالی است که متن اسلام و سیره معصومین(علیهم‌السلام) کاملا با این‌گونه رفتار مخالف بوده و هرگز ترور و کشتن غافل‌گیرانه و جنایت بر علیه بشریت را تایید نمی‌کند و به شدت با آن مبارزه می‌کند.

     

    ---------------------------------------------------
    پی‌نوشت
    [۱]. مقتل الحسین، مقرم، ص ۱۷۵ .

    هاست