مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

فرهنگ را نشانه گرفته اند

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴ ق.ظ
استعمار فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم

 فرهنگ غنی اسلامی که جهان را به سعادت دنیا و آخرت دعوت می کند؛ از دیرباز توسط فرهنگ مادیگری و ابتذال مورد هجمه قرار گرفته است، بدین منظور این فرهنگ مهاجم نسبت به اسلام، تصمیم گرفت که از انتقال اندیشه و آرای دین اسلام به دیگران جلوگیری کند. نفوذ در مدارس و مراکز علمی به طریقهای مختلف، برای کند نمودن فرهنگ اسلام است.

فرهنگ اسلامی، فرهنگی بسمت قبله ی حضرت دوست
قرآن در باره پیروی ننمودن از قبله اهل کتاب (نماد بارز فرهنگ)  می فرماید: «وَ لَئِنْ أَتَیْتَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ بِکُلِّ آیَةٍ ما تَبِعُوا قِبْلَتَکَ وَ ما أَنْتَ بِتابِعٍ قِبْلَتَهُمْ وَ ما بَعْضُهُمْ بِتابِعٍ قِبْلَةَ بَعْضٍ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّکَ إِذاً لَمِنَ الظَّالِمینَ؛[بقره/145]براى اهل کتاب هر برهان و نشانه ‏اى که بیاورى از قبله تو پیروى نخواهند کرد، و تو نیز از قبله آنها پیروى نمى‏ کنى، و آنها هم خود پیرو قبله یکدیگر نخواهند بود. هر گاه پس از آگاهى، پى خواهشهاى ایشان بروى، از ستمکاران خواهى بود».
این آیه در مورد قبله مسلمین ــ که از مهمترین شاخصه های فرهنگی اسلام است ــ می باشد، آیه این پیام را می رساند که اهل کتاب (مسیحیان و یهودیان که همین دنیای غربند) فرهنگ شما را به هیچ وجه قبول نمی کنند، پس ای پیامبر (در اصل ای  مسلمین) در تبادلات فرهنگی با اهل کتاب مواظب باشید.
دنیای غرب با قدرت ظاهری علمی ــ که پایه اش از دزدیدن کتابهای مسلمین و ... بود ـــ خود را طوری جا داده که ما خواه ناخواه برای کسب دانش های نو بسمت آنها می رویم و در این تبادل فرهنگی است که آنها موفق به نفوذ می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی دردیدار با فرهنگیان، بمناسبت هفته معلم گفتند: در شرایطی که آنها اجازه ترویج زبان فارسی را نمی دهند، ما زبان و فرهنگ آنها را ترویج می کنیم، آیا این کار واقعاً عقلانی است؟

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: این سخنان، به معنای تعطیل کردن آموزش زبان انگلیسی در مدارس نیست، بلکه بحث اصلی این است که بدانیم با چه حریفی مواجه هستیم و طرف مقابل چه برنامه ریزی های دقیقی برای تأثیرگذاری بر نسل آینده کشور دارد. [1]

اینکه آنها اجازه ترویج زبان فارسی همراه با فرهنگ ایرانی را نمی دهند؛ همان تبعیت نکردن از فرهنگ (قبله) ماست، ما هم باید متقابلا واکنش مناسب را انجام دهیم وگرنه مثل برجام، سرانجام خوبی نخواهیم گرفت.

نظام سلطه در فکر تخریب فرهنگ اسلامی
خداوند اهل کتاب را از فکر سلطه یافتن (فرهنگی)بر مومنان باز می دارد. «قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَصُدُّونَ‏ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَها عِوَجاً وَ أَنْتُمْ شُهَداءُ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ؛[آل عمران/99]بگو: «اى اهل کتاب! چرا افرادى را که ایمان آورده ‏اند، از راه خدا بازمى‏ دارید، و مى‏ خواهید این راه را کج سازید؟! در حالى که شما (به درستى این راه) گواه هستید؛ و خداوند از آنچه انجام مى ‏دهید، غافل نیست!» .
بازداشتن اهل کتاب (غربیها) از راه حق، با آنکه خودشان هم خدا را قبول داشتنند و اهل قبله و توحید بودند ولی قبله (نماد فرهنگ) مومنین را قبول نداشته و سعی در تخریب فرهنگ آنها داشتند.
این سلطه جویی فرهنگی توسط اهل کتاب (غربیها) ریشه در تاریخ دارد. رهبر انقلاب در دیدار با معلمان، در زمینه نظام سلطه بین المللی فرهنگی گفتند: نظام سلطه (آمریکا، سرمایه داران صهیونیسم و برخی دولتهای مستکبر) می خواهد نسل آینده کشورها، نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تأثیرگذار همانگونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد. متفکران غربی بارها گفته اند که بجای کشورگشایی های استعماریِ قرن نوزدهم، بهترین و کم هزینه ترین روش، تزریق فکر و فرهنگ خود به نسل جوان کشورها و تربیت زبدگان و نخبگانی است که همچون سربازان نظام سلطه عمل خواهند کرد. [2]

جاسوس روباه پیر استعمارــ انگلیس ــ به وجود این سلطه جویی فرهنگی اعتراف می کند: با جلوگیری از باز شدن مدرسه ها و انتشار کتابهای سودمند و یا سوزاندن کتابهای مفید تا آنجا که لازم است، و ترویج و توسعه محافل و حلقه های تصوف، و رواج کتابهایی که زهد و بی میلی نسبت به دنیا را فرا می خواند مانند احیاءالعلوم غزالی، می توان مردم را در حال سرگردانی و عقب ماندگی فرهنگی و اقتصادی نگاه داشت. یکی از راههای ضعیف ساختن رابطه مردم با علمایشان (آنزمان فرهنگ جامعه اسلامی بیشتر در دست علما بود) گشودن مدارسی بود که مزدوران ما برای تربیت کودکان مسلمان ایجاد کرده بودند. [3]

جامعه اسلامی دارای فرهنگی عزت محور
طبق آموزه های اسلام، عزت مخصوص خداست [4] بعد خداوند این عزت را به رسول خود و مومنین می دهد، جامعه اسلامی باید با تکیه بر هویت خود، عزتمندانه زندگی کنند. «لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنین؛[منافقون/8] عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است‏» این عزت مومنان و اهل ایمان، در دلبسته نبودن به فرهنگ غیر اسلامی بیگانه است.

آیه 145 بقره ، پیامبر را ازپیروی از قبله (فرهنگ و ازشها) ی اهل کتاب باز می دارد، آیه 8 منافقون عزت را مخصوص به خدا و تسلیم شدگان در برابر او می داند، بنابراین پیروی از دستورات خدای بزرگ، فرهنگ عزتمندانه ای است که مسلمین باید برای  بدست آوردن آن تلاش کنند.

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان، داشتن هویت مستقل و دینی و عزتمند نسل دانش آموز را به معلمان یادآور شد تا مربیان و معلمان جامعه برای حصول آن تلاش نمایند: مهمترین شاخصه ای که باید در تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد، شکل گیری «هویت مستقل، عزتمند و دینی» در نسل آینده است، باید نوجوانان و جوانان کشور را به گونه ای تربیت کنیم که به دنبال سیاست، اقتصاد و فرهنگ مستقل باشند و هرگونه وابستگی در این مسائل مذموم به شمار آید. [5]

سخن آخر
با جرات می توان گفت که ماهیت هر کشوری را فرهنگ آن کشور تشکیل می دهد. استعمارگران (اهل کتاب، غربیها) با بازداشتن اهل ایمان از راه خدا و حق جویی، سعی در غالب نمودن فرهنگ مادیگری خودشان دارند.
 


پی نوشتها
1ــ بیانات رهبری در 13/2/95
2ـــ همان
3ــ خاطرات همفر، مترجم: موسسه اسلامی ترجمه، نوبت
چاپ89 ص71
4ــ آیه 139 نساءَ  "َ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً "
5ـ بیانات رهبری در 13/2/95

تولیدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۵
ma ya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هاست