مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

توهین به اشخاص ، مقام معظم رهبری و شهدا و خانواده های شهدا ممنوع

مرصاد

درباره پایگاه

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

فرزنــدان ابــرهه، از نـسل یــهودا، نشــسته بــر ارابــه‌هــای جــنگ؛
از تانک "مرکــاوا" تا امــواج voa.
از خطــوط مــقدم جــنـگ ســخـت در عــراق و افــغانـستان و سوریــه؛
تا پـیچ‌ در پــیچ و هزار لــایه‌های جــنگ نـیمه ســخت با موســاد و سیـا و MI6؛
تا گستــره‌ی جــهانی جنگ نــرم، حتی در خانــه‌هــایمان!
.....
و مـن و تــو و مــا، در کجای این نبـــرد نامـتقارن ایــستــاده‌ایم؟
خودم را و خـودت را و خـودمان را بازیابیم.
آنهـایی که خــود را پــیدا کردند، خــوش به سعادتـــ دنــیا و آخرتـشان،
و خوشـ به لــیاقتــشان بــرای سربازی آقایـــشان در آخرالزمان.
آنهایی هــم کــه نــه...
...
مــن و تــو و مــا، در کـــجای ایــن نــبرد نامــتقــارن ایستــاده‌ایم؟

ازدواج غلط!

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ
ازدواج

مقصود از ایمان و خدا باوری، به عنوان یکی از مهمترین ویژگی همسر شایسته و کامل، مسلمان بودن در برابر کفر و الحاد نیست؛ زیرا اسلام به معنای مصطلح آن با صرف گفتن شهادتین تحقق می پذیرد، بلکه باید فراتر از آن فکر کرد،[1] در حقیقت بهترین شرایط حالتی است که شخص ایمان کامل داشته و در مرحله عمل نیز پای بند باشد، معمولا در بحث هم کفو بودن این موضوع مطرح است که افراد از لحاظ اعتقادی با هم وجه اشتراک بالایی داشته باشند و اگر چنین تناسبی نباشد، این وصلت را مصلحت نمی دانند. در این راستا نامه ای از انجمن بدست ما رسیده که در اینجا بیان می کنیم:
من می خواهم با کسی ازدواج کنم که علاقه ای به دین اسلام ندارد و اصلا ذهنیت خوبی هم نسبت به اسلام ندارد. البته تو ایران زندگی می کند، من خودم آدم معتقدی هستم و خانواده ام همینطور، من دنبال راهکاری هستم که ایشان را به سمت اسلام بکشانم و خوش بینش کنم. لطفا بنده راهنمایی کنید.

پاسخ:
کسی که مبانی اعتقادی او ضعیف است و انگیزه تقویت دینی و اعتقادی نداشته و یا چنین تربیت شده است، معمولا در خیلی از جاها انسان نمی تواند با این افراد کنار بیاید و چه بسا مشکلاتی را به همراه داشته باشد، به ویژه برای شما که اعتقادات و باورهای مذهبی ارزش خاصی دارد، نمی توانید با او زندگی را ادامه دهید، و امکان تغییر و هدایت این طیف افراد واقعا سخت است و اگر خودشان نخواهند و تغییر نکنند تلاش شما بی ثمر خواهد بود.
سعی کنید تناسب اعتقادی و ایمانی را جدی بگیرید.
مگر اینکه فرد زمینه هدایت را داشته باشد، در این صورت با تشویق به مطالعه و تفکر می توان کمکی کرد، منتها این موضوع باید قبل از ازدواج مشخص شود و شخص اعلام آمادگی را هم بکند و یک پیشرفت واقعی هم مشاهده شود، نه اینکه در طول زندگی یکی از برنامه های شما تغییر و ساختن همسرتان باشد، بدانید قول و ادعای او برای تغییر در مقام ظاهر کافی نیست و از جهت دیگر؛ چون زنان تاثیر پذیرتر از مردها هستند در این ماجرا شاید شما خودتان آسیب ببینید و افکار و عقاید ایشان بر شما تاثیر منفی بگذارد.
این بحث را در انجمن دنبال کنید: چطور به اسلام علاقه مندش کنم؟

پی نوشت:
[1]. آیین همسر گزینی، نصیری، علی، ص80، بوستان کتاب،
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
ma ya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
هاست